Pagina's

maandag 13 april 2015

Beugel...

Vandaag een wat persoonlijkere post van mij. Binnenkort krijg ik een beugel. Waarschijnlijk rond de zomervakantie. En misschien denken jullie wel he? Je bent toch al 21. Ik heb een onderbeet en daar kunnen ze als je jonger bent weinig aan doen. Met een beugel kunnen ze een onderbeet ook niet weg krijgen ik moet ook geopereerd worden. Morgen moet ik ook naar de kaakchirurg voor me eerste afspraak en die gaat dan kijken wat hij moet gaan doen over anderhalf jaar.

Het is de bedoeling dat ik eerst anderhalf jaar een beugel krijg om me tanden mooi recht te maken zodat als ik geopereerd wordt ze me tanden perfect op elkaar kunnen zetten. Ik krijg hiervoor gewoon een slotjesbeugel als het goed is.


Na die anderhalf jaar moeten mijn kaken geopereerd worden. Ze gaan me boven kaak losmaken en naar voren plaatsen en me onderkaak een stukje afhalen en naar achter zetten. Daarna moet ik ook nog een half jaar me beugel er in hebben als ondersteuning.

In dit filmpje kan je goed zien wat ze gaan doen.

Het is niet noodzakelijk dat ik dit allemaal laat doen maar ik wil heel erg graag gewoon een mooi gebit. Ik kan mijn tanden ook niet op elkaar zetten alleen mijn kiezen,

Het is nu vooral wachten tot me zorgverzekeraar wat laat weten of hun alles vergoeden of een gedeelte en zodra dat bekend is kan me beugel erin. Maar bij mijn orthodontist zeiden ze al dat dit vaak 2 tot 3 maanden gaat duren. Dus we gaan het zien. Ik zal jullie op de hoogte houden hier over en ik weet dat het misschien niet een hele boeiende post is vandaag maar ik wilde dit graag met jullie delen.

Ik ben ook best wel zenuwachtig voor hoe alles zal gaan maar dat merk ik vanzelf wel. Als jullie vragen hebben stel ze gerust in de comments en ik hoop dat ik ze zo goed als mogelijk is kan beantwoorden.

xxx Laura

1 opmerking:

  1. Dankjewel :) Het zal ook vast wel goed komen en me kaakchirurg was vandaag ook positief dat hij denkt dat alles waarschijnlijk wel vergoed wordt dus dat is ook top!

    BeantwoordenVerwijderen