Pagina's

maandag 16 maart 2015

Challenge to myself

Al jaren lang wil ik het doen. Maar altijd kom ik weer uit bij het oude vertrouwde. Ik wil mezelf uitdagen om veel minder frisdrank te gaan drinken en meer water te gaan drinken. Een paar keer per jaar zeg ik het en steeds hou ik het maar een paar dagen vol. Wat zeg ik vaak hou ik het zelfs maar een paar uur vol.

Kijk ik hoef niet helemaal te stoppen met frisdrank drinken maar minderen is al een goed begin. Zeker nu het voorjaar eraan komt en we ons weer wat bloter gaan kleden mag er ook best een wintervetje van me lichaam af en water drinken zal daarbij vast al een stuk helpen. Zeker aangezien ik normaal de hele dag frisdrank drink.


Ik denk dat ik het vooral moeilijk ga krijgen door de suiker. In frisdrank zit natuurlijk veel suiker en ja je moet afkicken van suiker dus dat zal wel het moeilijkste worden. Maar ik ga gewoon me best doen en het proberen. En misschien mis ik het niet eens we zullen het zien.

Ik vind trouwens dan ik wel thee mag drinken. En ik drink het dan wel met een beetje suiker of zoetjes anders vind ik het echt niet lekker. Maar dan heb ik zelf in de hand hoeveel suiker ik erin doe. In een glas cola zitten een aantal suikerklontjes en zoveel doe ik niet in me thee. Ik wil ook wel gaan proberen water met citroen te gaan drinken dat zou ook heel erg goed zijn en is verder helemaal natuurlijk.

Wat ook een groot voordeel is is dat het weinig kost. Frisdrank kost best veel als je kijkt hoeveel ik per week drink. En water komt uit de kraan. Natuurlijk betaal je daar ook voor maar het kost veel minder.

Over een paar weken zal ik jullie vertellen hoe het is gegaan en of ik het heb volgehouden. Dat blijft natuurlijk nog steeds de vraag.

Hebben jullie misschien tips hoe ik het het beste vol kan houden? Laat het dan achter in de comments.

xxx Laura

2 opmerkingen: